• Despre mine
  • Site map
  • Căutări rapide
  • Contact

  • Home
  • Politică
  • Economie
  • Travel
  • Filme
  • Gourmet
  • Miscellaneous


Qashqai: doar o compacta mai mare

0
08 Jun 2007
by Radu Preda

A fost denumit, neoficial, „micul Murano”, in perioada in care publicul il stia doar din pozele spionilor auto. Apoi s-a vorbit despre un nou concept care va revolutiona categoria SUV-urilor urbane, iar marca Nissan era o garantie a reusitei. Intr-un final, a aparut Qashqai, o masina care te pune in incurcatura. Incepand chiar cu numele cu sonoritati exotice si aparent greu de pronuntat. Confirma juniorul echipei de 4×4 a celor de la Nissan asteptarile? Un raspuns greu de dat, chiar si dupa un drive-test de doua zile.

Qashqai este o masina care te ia prin surprindere, iar incertitudinea dureaza. Iti place, nu-ti place? E cool sau doar „ascutitoare”? E scumpa sau e ieftina? E un SUV mai mic sau o compacta mai mare? E pentru fete, baieti sau metrosexuali? Greu de spus. Avem insa si o certitudine: Qashqai este o masina de oras. Nu te faci de ras cu ea nici pe drumuri accidentate de munte, dar in niciun caz nu se poate vorbi de un off-roader. De altfel, din gama de modele oferite, doar doua dispun de tractiune integrala, respectiv varfurile de gama de la diesel si benzina.

Carapacea. Qashqai se inscrie in gama masinilor (nu foarte) mari pe dinafara si mici pe dinauntru. Atat de mici, incat ai senzatia ca marirea garzii la sol s-a obtinut prin ridicarea podelei, tavanul ramanand pe loc. Este o exagerare, insa o persoana peste medie ca gabarit are reale probleme pe bancheta din spate. Nu atat la genunchi, cat la cap.

Iar portbagajul devine semnificativ doar dupa rabatarea, fie si partiala, a banchetei. Schiurile nu incap daca au mai mult de 1,70 m. Locurile din fata sunt insa confortabile, iar plansa de bord este bine structurata. Un minus la cadranul computerului de bord, foarte mic in comparatie cu turometrul si vitezometrul.

Ar fi prins bine niste spatii de depozitare suplimentare sau posibilitatea de reglaj electric al scaunelor. Plafonul vitrat este o gaselnita spectaculoasa, dar de peisajul pano-ramic beneficiaza doar ocupantii locurilor din spate. Celor din fata le-ar fi prins mult mai bine o trapa cinstita. Un lucru este cert. Desi pare, Qashqai nu este SUV. Sau, mai bine zis, nu te simti in el ca intr-un SUV, ci ca intr-o compacta putin mai mare.

Uzina. Am testat varful gamei pe benzina, un motor de 2 litri, 140 de cai putere, cutie automata in 7 trepte. Dupa ce pornesti, realizezi ca masina nu este, de fapt, mica. Motorul se chinuieste serios sa para sportiv, dar nu este. Si nu puterea este de vina, ci cuplul, total insuficient. Accelerarile sunt lungi, mai ales la viteze superioare.

Daca in traficul urban leneveala cutiei de viteze nu deranjeaza, pe autostrada singura solutie ramane modul secvential, care se apropie destul de mult de performantele asteptate. Prin urmare, singura varianta acceptabila din acest punct de vedere este motorul diesel de 2 litri, al carui comportament este chiar de exceptie.

How much? Qashqai este o masina ieftina destul de scumpa, dar mult prea „ieftina” pentru a fi o masina scumpa. Orice alta varianta de echipare in afara celei maximale provoaca serioase frustrari, iar cea acceptabila costa 30.430 de euro (toate taxele incluse), la care se adauga, neaparat!, pachetul de navigatie, inca 1.500 de euro.

Sa fim bine intelesi: toate consideratiile de mai sus sunt facute din perspectiva clientilor din clasa „superioara” care si-ar dori, poate, o „jucarie de oras” supla si echipata corespunzator. Daca insa vizati sunt tinerii sau clientii din segmentul mediu, Qashqai poate reprezenta un excelent upgrade al stilului de viata.

Social Share

Scrie un comentariu Cancel reply

*
*

captcha *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Cele mai comentate
Ultimele comentarii
Printul Paul dezvaluie motivele care l-au determinat sa intre in cursa electorala: "In tara asta nu se fac afacer adevarat fara sa fii si politique mestecat"
17 Oct 2000
, 6 Comments
Despre inutilitatea unei legi a presei
09 Jan 2013
, 3 Comments
I-au luat lui Lance Armstrong boii de la bicicleta
24 Aug 2012
, 3 Comments
j : Lamentari, Radule, lamentari. Ati mancat mult...
21 Apr 2013
Radu Preda : Vlad, nu sunt naiv deloc. Asa si incepe textu...
21 Apr 2013
Petreanu : Nu fi naiv, Radu. Managerul respectiv nu face...
21 Apr 2013

Blogroll

  • Amar de zi
  • Bogdan Glavan
  • Dl. Ghibutiu
  • Guy Kawasaki
  • Libertarienii
  • Mark Cuban
  • Moshe Mordechai
  • Radu Tudor
  • Reporter Virtual
  • Richard Branson
  • Seth Godin
  • The Facebook blog
  • Turmbar
  • Un chinez ca tot romanu'
  • Viorel Ilisoi
  • W3 EDGE, Optimization Products for WordPress

Căutări rapide

Adrian Nastase Apple Being Julia Bruce Willis Calin Popescu Tariceanu Clive Owen criza Danone Denzel Washington Dinu Patriciu Elena Udrea Emil Boc fantoma de la opera film be cool interviu Mircea Geoana Ion Iliescu Ion Tiriac Johnny Depp john travolta Jude Law Julia Roberts Kinsey Lemony Snicket Mihai Razvan Ungureanu million dollar baby Mircea Daneliuc Mircea Geoana Miron Cozma Monica Ridzi Mugur Isarescu Natalie Portman Nissan Murano Nissan Pathfinder Omary Hayssam Petre Roman Pozitia copilului Printul Paul de Romania referendum 2012 schi sistemul nervos Star Wars Theodor Stolojan Tom Cruise Tom Hanks Traian Basescu
© 2012-2013 Radu Preda Recomandari: Stiri financiare | Curs Valutar banci | Evenimente business