• Despre mine
  • Site map
  • Căutări rapide
  • Contact

  • Home
  • Politică
  • Economie
  • Travel
  • Filme
  • Gourmet
  • Miscellaneous


Patrol d”honeur!

0
28 Oct 2005
by Radu Preda

O fi fost sau nu indopat cu steroizi pe linia de asamblare, practic nici nu mai conteaza acest amanunt, Nissan Patrol inspira forta de la prima vedere. Departe de a fi o masina frumoasa, aspectul colturos si feroce il plaseaza automat in categoria “monstrilor” pe patru roti, fiind devansat doar de mult mai fitosul Hummer.

Nissan Patrol nu este o masina de oras, in ciuda faptului ca exista suficient de multi “inconstienti” care o chinuiesc pe stradute inguste sau in ambuteiajele din centru. Iar cand vine vorba de parcat, disconfortul este evident. Si nu-l compenseaza nici macar cu privirile invidioase ale celorlalti participanti la trafic.

Singura consolare ar fi aceea ca la volanul unui Patrol ai sentimentul ca te poti urca lejer pe celelalte masini ca sa-ti faci loc. Acesta este, de fapt, principalul atu: senzatia de siguranta , care are in totalitate acoperire in realitate. Odata ajuns pe locul soferului, ceea ce nu este tocmai simplu din cauza garzii la sol de 22 de cm, beneficiezi de tot confortul unei limuzine, plus privirea superioara, la propriu si la figurat.

Daca lasam la o parte figurile de Bucuresti, “fratele cel mare” al lui Nissan trebuie scos la aer curat pentru a-si proba adevaratele calitati. Pe sosea se comporta acceptabil, in sensul ca, odata atinsa (destul de greu) viteza de croaziera de 140 km/h, pare ca nimic nu-l mai poate opri. In afara, desigur, de pedala de frana, care trebuie apasata cu piciorul drept, si nu cu stangul, din reflex, in lipsa ambreiajului! Cu un pic de rabdare (sau mai putina in caz de panta) atinge si 160 km/h, dar nu pentru viteza ne cumparam un asemenea gigant.

Ca n-ati dat degeaba 36.000 de euro (plus taxe) veti realiza cu adevarat abia dupa ce parasiti soseaua si intrati in mediul natural al oricarui “off-road”. Acolo, totul depinde de abilitatea soferului. Daca el stie, masina poate. Noi am chinuit Patrol-ul prin locuri unde si cu piciorul te-ai fi gandit de doua ori daca sa te aventurezi, iar raspunsul a fost ferm: da!

Exista si o explicatie tehnica pentru acest fapt. Puntile rigide fata/spate permit o adaptare perfecta a rotilor la terenurile cu grad de dificultate ridicat, in timp ce cursa lunga a suspensiilor si garda la sol generoasa contribuie la capacitatea vehiculului de a urca pe teren stancos. In utilizarea zilnica pe drumurile acoperite cu macadam, Patrol opereaza cu tractiune simpla, toata puterea fiind dirijata spre rotile din spate.

Cand suprafata de rulare devine inselatoare, poate fi selectata imediat tractiunea 4×4, cu raport inalt, prin intermediul unui al doilea levier de transmisie, amplasat pe consola centrala. Si trecerea la tractiunea 4×4 cu raport jos se poate face imediat, de aceasta data la viteze de pana la 40 km/h, pentru a se asigura o deplasare off-road fara probleme.

Pentru trasee off-road dificile, ar-senalul electronic al automobilului Patrol include un sistem de blocare a diferentialului spate – actionat prin intermediul unui comutator aflat pe consola centrala, pentru comoditatea utilizarii – si o bara stabilizatoare spate care poate fi decuplata de pe locul conducatorului auto.

Daca vehiculul ruleaza cu mai putin de 24 km/h, o simpla apasare a unui buton de pe plansa de bord va decupla bara stabilizatoare spate, permitandu-i sa parcurga fara probleme terenul denivelat gratie unei si mai bune articulari a puntii spate.

Social Share

Scrie un comentariu Cancel reply

*
*

captcha *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Cele mai comentate
Ultimele comentarii
Printul Paul dezvaluie motivele care l-au determinat sa intre in cursa electorala: "In tara asta nu se fac afacer adevarat fara sa fii si politique mestecat"
17 Oct 2000
, 6 Comments
Despre inutilitatea unei legi a presei
09 Jan 2013
, 3 Comments
I-au luat lui Lance Armstrong boii de la bicicleta
24 Aug 2012
, 3 Comments
j : Lamentari, Radule, lamentari. Ati mancat mult...
21 Apr 2013
Radu Preda : Vlad, nu sunt naiv deloc. Asa si incepe textu...
21 Apr 2013
Petreanu : Nu fi naiv, Radu. Managerul respectiv nu face...
21 Apr 2013

Blogroll

  • Amar de zi
  • Bogdan Glavan
  • Dl. Ghibutiu
  • Guy Kawasaki
  • Libertarienii
  • Mark Cuban
  • Moshe Mordechai
  • Radu Tudor
  • Reporter Virtual
  • Richard Branson
  • Seth Godin
  • The Facebook blog
  • Turmbar
  • Un chinez ca tot romanu'
  • Viorel Ilisoi
  • W3 EDGE, Optimization Products for WordPress

Căutări rapide

Adrian Nastase Apple Being Julia Bruce Willis Calin Popescu Tariceanu Clive Owen criza Danone Denzel Washington Dinu Patriciu Elena Udrea Emil Boc fantoma de la opera film be cool interviu Mircea Geoana Ion Iliescu Ion Tiriac Johnny Depp john travolta Jude Law Julia Roberts Kinsey Lemony Snicket Mihai Razvan Ungureanu million dollar baby Mircea Daneliuc Mircea Geoana Miron Cozma Monica Ridzi Mugur Isarescu Natalie Portman Nissan Murano Nissan Pathfinder Omary Hayssam Petre Roman Pozitia copilului Printul Paul de Romania referendum 2012 schi sistemul nervos Star Wars Theodor Stolojan Tom Cruise Tom Hanks Traian Basescu
© 2012-2013 Radu Preda Recomandari: Stiri financiare | Curs Valutar banci | Evenimente business