Imaginati-va talentul lui Salvador Dali combinat cu leadership -ul lui Francois Mitterrand. Imaginati-va spiritul Melinei Merkouri impletit cu frumusetea mediteraneana a Sophiei Loren. Imaginati-va creativitatea lui Pierre Cardin acompaniata de muzica lui Julio Iglesias. Imaginati-va o prezentare de moda inspirata de o bijuterie de aparat de fotografiat, la propriu si la figurat. Daca reusiti, puteti considera ca ati participat la unul dintre cele mai spectaculoase evenimente corporatiste din industria imaginilor. Un caz numai bun de introdus in manualele de BTL.
In urma cu zece ani, Canon lansa gama IXUS de aparate foto compacte. In toata aceasta perioada au fost produse nenumarate modele, majoritatea digitale, care au insa un numitor comun: grija pentru design. Din punctul de vedere al performantelor, IXUS este mezinul familiei Canon, fiind devansat de “fratii” mai mari PowerShot si EOS. Cu toate acestea, cele trei modele lansate cu ocazia aniversarii nu sunt nicidecum “blonde”, ele dispunand de “motorizari” de exceptie, mergand pana la rezolutii de 10 megapixeli si optica de cea mai buna calitate .
Be unique, Be there, Be IXUS
Nume de referinta in industria mondiala de foto-video, Canon nu putea aniversa primul deceniu de existenta al unuia dintre cele mai de succes branduri ale sale decat la un nivel corespunzator succesului de piata al sarbatoritului. De aceea, Canon CEE (Central & Eastern Europe) a ales pentru acest eveniment o exclusivista locatie din aceasta parte a Europei: Porto Carras.
Situat in Halkidiki, pe bratul Sithonia, Grand Resort Porto Carras se intinde pe un domeniu de peste 17 milioane de metri patrati. Trei hoteluri – de 3, 4 si 5 stele -, un superb teren de golf, trei heliporturi, o marina comparabila ca dimensiuni cu Portul Tomis din Constanta, dar care adaposteste de 100 de ori mai multe ambarcatiuni, plaje private, terenuri de sport, trenulet interior si o podgorie proprie, renumita in toata Europa .
Iar perla coroanei este o vila absolut spectaculoasa, care n-ar putea fi clasificata decat cu ajutorul unei intregi galaxii, situata la 200 de metri deasupra nivelului marii. Construita in anii “60 dupa modelul traditional al unei manastiri grecesti, Villa Gallini a fost impodobita ulterior cu un turn de castel pentru ca vinul din podgoria lui Kir Carras sa poata primi denumirea de “Chateau”, iar la decorarea interioarelor au contribuit cativa buni prieteni ai proprietarului, printre care Salvador Dali, Yves Saint Laurent si Pierre Cardin. Un loc de exceptie, pentru un eveniment de exceptie.
…when IXUS meets fashion
Cum designul a fost si este principalul atu al gamei IXUS, asocierea brandului cu lumea modei pare cumva fireasca. Totusi, lucrurile sunt mai complicate decat ar parea la prima vedere. In general, relatia dintre camerele foto si prezentarile de moda se consuma in sens invers. De aceasta data, IXUS a functionat pe post de muza pentru 9 designeri din tarile componente ale zonei CEE: Bulgaria, Croatia, Cipru, Israel, Malta, Romania, Serbia, Slovenia si Turcia. Acestia au creat cate trei tinute inspirate care au fost prezentate, pe un catwalk amenajat sub forma unei pasarele transparente pe deasupra piscinei Vilei Gallini, de cate un model din tarile respective. Romania a fost reprezentata de creatoarea Ana Maria Lungu, o tanara care si-a facut ucenicia in atelierele lui Yves Saint Laurent, si de Magda Irina Gabriela, manechin al companiei MRA Models Agency.
Proiectat de organizatori drept climax al unei petreceri high-class, inedita defilare a avut si o miza mai mult sau mai putin simbolica. Cele noua cupluri designer-model au fost notate dupa o grila minutioasa de un juriu format ad-hoc din participantii la eveniment, iar castigatorii au fost rasplatiti cu cate o camera foto IXUS Diamond, dintr-o serie limitata de zece exemplare care, spre deosebire de modelele de serie, aveau un inel de diamante veritabile incrustate in jurul obiectivului. Pentru amatorii de statistici, castigatoare a fost declarata echipa Israelului, care, chiar daca nu a demonstrat o legatura prea mare cu tema impusa, a excelat la capitolul prezenta scenica a manechinului.
Un eveniment de manual
Evaluarea “la rece” face ca evenimentul pus la cale de Canon CEE sa fie chiar mai spectaculos decat a parut la fata locului. Mai mult, se poate constitui intr-o pledoarie pentru dimensionarea resurselor corect fata de scopul propus.
In fond, un astfel de happening urmareste, in primul rand, obtinerea de brand awarness, iar pentru asta memorabilitatea este obligatorie. Pot spune fara teama de a gresi ca nici cei mai profani dintre participanti nu vor uita prea curand aparatul “de facut poze” Canon IXUS. Iar la aceasta au contribuit, pe rand, brandingul evenimentului (“… when IXUS meets fashion”), locatia superba aleasa, calitatea desavarsita a materialelor promotionale – invitatii, mape de presa, billboarduri etc. -, programul relaxat al celor doua zile si, nu in ultimul rand, amabilitatea gazdelor.