• Despre mine
  • Site map
  • Căutări rapide
  • Contact

  • Home
  • Politică
  • Economie
  • Travel
  • Filme
  • Gourmet
  • Miscellaneous


Religia Apple

0
14 Oct 2011
Apple
by Radu Preda

1. Cozi peste tot în lume la iPhone-ul cel nou . Asta după ce primele comentarii de du­pă lansare arătau mai degrabă dezamăgire. Ce s-a întâmplat între timp? A murit Steve. E primul deces de marketing din istoria ome­nirii.

2. Chiar e nevoie să moară omul pentru ca eu, ca utilizator mulţumit de iPhone, să dau năvală să iau noul device care promite un pro­cesor de 7 ori mai bun? Şi cameră foto de 8 megapixeli cu care să-mi pozez haleala pentru FB? Crede-mă că nu e nicio şme­cherie, e marketing în stare pură: vino şi ia un produs mai bun. Punct.

1. O fi, dar eu, ca omul sărac şi cu HTC Cha Cha (repet, nu-i cunosc, n-am PR de la ei), nu înţeleg de ce să dai 500 de euro când poţi să iei cu 100 unul la fel de bun.

2. Asta cu „la fel de bun“ e o aroganţă, ştii asta, da?

1. Aroganţă era să spun adevărul: e mai bun!

2. Ştim amândoi că nu există criterii obiective 100%… Aprecierea ţine cont atât de performanţele device-ului, cât şi de aşteptările utilizatorului şi modul cum acestea îi sunt răsplătite şi, de fapt, aş îndrăzni să evaluez la 75% factorul subiectiv de apreciere a unui smartphone.

1. Sigur că e subiectiv, dar eu fac cele mai multe task-uri mai repede ca tine, cu un telefon Android cu butoane, în locul unui touchscreen oricât de genial. Recunosc că la tablete Apple e în frunte. Dar n-am!

2. Depinde de task-uri… nu ştiu dacă noi folosim telefoanele pentru aceleaşi lucruri… De fapt cred că sigur nu le folosim la aceleaşi task-uri.

1. Eu caut numere, şi trebuie să fie repede. Dau mail, şi trebuie să scriu repede. Browsing, idem. Poate doar aici să fie mai ok iPhone.

2. Oamenii se închină la zei… or, religia An­droid nu are zeu… Apple are.

1. Deci Android e pentru atei, Apple pentru credincioşi. Îmi place!

2. La iPhone nu mai scrii… dictezi!:)) gotcha!

Aceasta este transcrierea unei discuţii purtate pe Facebook în ziua dedicată lui Steve Jobs… Personajele nu sunt importante, de aceea le-am înlocuit cu numere.

În fapt, este una dintre nenumăratele mici bătălii din ca­drul marelui război Apple vs Restul Lumii. Sau, mai bine zis, marea confruntare între fa­nii înfocaţi ai produselor purtând logo-ul cu mărul muşcat şi cei care se declară „atei“, imuni la „religia“ Apple.

Dincolo de calităţile tehnice ale device-urilor Apple, marele atu al acestora în faţa tuturor competitorilor este marketingul. Dar un marketing pe cât de sincer, pe atât de original. Campaniile de promovare ale iPhone sau iPad nu se bazează niciodată pe hiperbole. Sunt pur şi simplu descriptive.

Dar oferă nişte promisiuni (deloc superlative), întotdeauna îndeplinite. Acesta a fost şi marele merit al lui Steve Jobs, adevărata lui viziune: orientarea către utilizator, începând de la produsele în sine şi terminând cu modul de comercializare.

Iar barierele hardware au fost întotdeauna depăşite cu instrumente soft. iPhone nu a avut niciodată cea mai performantă cameră foto. A avut în schimb cele mai bune aplicaţii de editare, stocare, sortare şi distribuire de imagini. Şi exemplele pot continua la nesfârşit.

Revenind însă la nedumerirea iniţiatorului dis­cuţiei de mai sus, referitoare la cozile imen­se pentru a intra în posesia nici măcar a unui nou model, ci a unui „face-lift“, răs­punsul ţine tot de „religia“ Apple. Cei care sunt convertiţi nu au o relaţie clasică de cum­părător al unui produs care răspunde unor necesităţi de moment.

Ei sunt membri ai unui club. Iar pentru a intra în orice club e nevoie de cotizaţie. Unii, cu comportament de „dependenţi“, o plătesc scrâşnind din dinţi. Dar cei mai mulţi o plătesc cu sa­tis­facţia de a contribui la bunul mers al unei maşinării care, dincolo de utilităţile primare, aduce bucurie.

Să faci consumatorul să te plătească din plă­cere, nu din necesitate, ei bine, ăsta e mar­keting în stare pură. Iar altarele ad-hoc or­ganizate la toate Apple Store-urile din lu­me stau mărturie. Bine că Steve Jobs n-a fost tentat de politică!

Social Share

Scrie un comentariu Cancel reply

*
*

captcha *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Cele mai comentate
Ultimele comentarii
Printul Paul dezvaluie motivele care l-au determinat sa intre in cursa electorala: "In tara asta nu se fac afacer adevarat fara sa fii si politique mestecat"
17 Oct 2000
, 6 Comments
Despre inutilitatea unei legi a presei
09 Jan 2013
, 3 Comments
I-au luat lui Lance Armstrong boii de la bicicleta
24 Aug 2012
, 3 Comments
j : Lamentari, Radule, lamentari. Ati mancat mult...
21 Apr 2013
Radu Preda : Vlad, nu sunt naiv deloc. Asa si incepe textu...
21 Apr 2013
Petreanu : Nu fi naiv, Radu. Managerul respectiv nu face...
21 Apr 2013

Blogroll

  • Amar de zi
  • Bogdan Glavan
  • Dl. Ghibutiu
  • Guy Kawasaki
  • Libertarienii
  • Mark Cuban
  • Moshe Mordechai
  • Radu Tudor
  • Reporter Virtual
  • Richard Branson
  • Seth Godin
  • The Facebook blog
  • Turmbar
  • Un chinez ca tot romanu'
  • Viorel Ilisoi
  • W3 EDGE, Optimization Products for WordPress

Căutări rapide

Adrian Nastase Apple Being Julia Bruce Willis Calin Popescu Tariceanu Clive Owen criza Danone Denzel Washington Dinu Patriciu Elena Udrea Emil Boc fantoma de la opera film be cool interviu Mircea Geoana Ion Iliescu Ion Tiriac Johnny Depp john travolta Jude Law Julia Roberts Kinsey Lemony Snicket Mihai Razvan Ungureanu million dollar baby Mircea Daneliuc Mircea Geoana Miron Cozma Monica Ridzi Mugur Isarescu Natalie Portman Nissan Murano Nissan Pathfinder Omary Hayssam Petre Roman Pozitia copilului Printul Paul de Romania referendum 2012 schi sistemul nervos Star Wars Theodor Stolojan Tom Cruise Tom Hanks Traian Basescu
© 2012-2013 Radu Preda Recomandari: Stiri financiare | Curs Valutar banci | Evenimente business